فواید خرید سمعک به صرفه

سوال این است: تجویز کردن یا تجویز نکردن

به طور کلی چه موقع Clinisian باید بیماری را که نسبت به استفاده از سمعک دچار شک و تردید است را به استفاده از ان تشویق کند و چه موقع Clinisian باید به بیمار توصیه کند که احتمالاً سمعک مفید نخواهد بود. اگر بیمار در آخر هنوز شک داشته باشد Clinisian می¬تواند تاثیر بسزایی بر تصمیم او داشته باشد. بخش سخت کار برای Clinisian شناخت آن است که از کدام روش استفاده کند.

آمار کم¬شنوایی نشان می¬دهد که بسیاری از افرادی که کم¬شنوایی دارند وسایل کمک شنوایی تهیه نمی¬کنند. تقریباً 10 تا 16 درصد از بزرگسالان جمعیت با سخت شنوایی گزارش خواهند شد. با استفاده از تست ادیومتری می¬توان به شناخت مشکلات شنوایی نزدیک شد.

مطالعات مختلف نشان می¬دهد که از بین کسانی که کم¬شنوایی دارند فقط 14 تا 24 درصد آنها سمعک دارند. در نتیجه تقریباً 5/4 مردمی که کم¬شنوایی دارند سمعک ندارند. 

بعضی تحقیقات نشان می¬دهند زمانی که به این مردم سمعک نشان داده می¬شود و فرصت استفاده از آن به آنها داده می¬شود خیلی از آنها به فواید سمعک پی می¬برند و استفاده از آن را ادامه می¬دهند (Kochkin، 1997). از معیارهای گزارش شخصیش استفاده کرد و تخمین زد تعداد افرادی که می¬توانند از وسایل کمک شنوایی بهره ببرند 2 برابر کسانی هستند که در حال حاضر از سمعک بهره می¬برند.

اپیدمیولوژیست¬ها تنها کسانی نیستند که شکدارند که چه تعداد از افراد به سمعک نیاز دارند همه Clinisian ها می¬توانند انتظار داشته باشند که شاهد این باشند که8 بسیاری از بیماران در مورد اینکه آیا سمعک به آنها کمک می¬کند یا نه شک داشته باشند.

دو جنبه وسیع برای این سوال وجود دارد که آیا شخص از سمعک سود خواهد برد یا خیر؟

آیا شخص به میزان کافی کم¬شنوایی دارد؟ و یا آیا شخص کم¬شنوایی عمیق دارد؟

همانطور که خواهیم دید پاسخ سوال اول به وسیله ادیوگرام نمی¬تواند مشخص شود و سوال دوم می¬تواند به این صورت مطرح شود که شخص از سمعک بهره بیشتری خواهد برد یا کاشت حلزون و یا راههای کمک لامسه¬ای؟ این فصل بعضی از فاکتورهایی را که هنگام توصیه سمعک به بیمار باید در نظر بگیریم را مشخص می¬کند.

رسیدن به این تصمیم در این سطح به راحتی ممکن نیست چون فاکتورهای زیادی وجود دارد و همچنین به 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد